6 چیزی که باید درباره بی‌حسی اپیدورال برای تسکین درد زایمان بدانید.

ساعت ۳ صبح است، و من از یک تماس تلفنی بیدار می‌شوم و مرا از دو مورد پذیرش جدید آگاه می‌کند. یک فنجان قهوه بیمارستانی را تنفس می‌کنم که دعا می‌کنم در حقیقت دم این شیفت کار شود، در حالی که من از اتاق اسمم پایین می‌روم. همان طور که از پیچ جاده دور می‌شوم، صدای جیغ primeval را می‌شنوم که از واحد به گوش می‌رسد و سرعت من را تند می‌کند. براساس ناله‌های درد، انتظار دارم وقتی در اتاق راه می‌روم، یک تاج گذاری را ببینم. بیمار در حالی که پرستار اتاق را برای تحویل آماده می‌کند، به شدت ناله می‌کند. در میان انقباضات روده‌ها، من به سرعت دهانه رحم او را بررسی می‌کنم، فقط برای اینکه متوجه شوم او تنها ۳ سانتیمتر است. وقتی به او اطلاع می‌دهم که هنوز در مراحل اولیه کار است، با ناباوری به من نگاه می‌کند. او با بیان expletives که برای تاکید اضافه شده‌است، او را زیر نظر خواند. نقشه اصلی او تولد unmedicated بود، اما براساس نگاه وحشی در چشمانش، تصمیم گرفتم از تغییر قلب او سوال نکنم.

همان طور که دستورها اکیدی به او داده بودم، به اتاق مجاور رفتم. این هشدار اشتباهی نبود. بیمار داشت وارد اتاق می‌شد، بنابراین به سرعت دستکش‌هایم را کشیدم. من در بهترین لحن دلگرم‌کننده خودم گفتم: "این برنامه من نبود، اما می‌دانم که تو می‌توانی این کار را بکنی" او با وحشت از تجربه غیر منتظره تولد unmedicated فریاد زد: "این نقشه من نبود". دو سال بعد، او بچه شیرین خود را در دست داشت و با اشک شادی گفت: " این به آن بدی نبود که فکر می‌کردم."

علی‌رغم تدارکات دقیق، تلاش‌ها همیشه همان طور که ما برنامه‌ریزی می‌کنیم، انجام نمی‌شوند. چه در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به تمام داروها به محض این که در خانه قدم می‌زنید و یا کاملا طبیعی بروید، باید اصول اولیه epidurals را بدانید.

بی حسی اپیدورال برای تسکین درد زایمان چگونه کار می‌کند؟

Epidurals با قرار دادن یک لوله کوچک در فضا در کنار ستون فقرات کار می‌کنند. دارو از طریق لوله‌ای که اعصاب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد قرار داده می‌شود و تسکین درد را به بخش پایینی بدن شما می‌دهد، در حالی که هنوز به شما اجازه می‌دهد فشار را احساس کنید. کارآیی غده‌های اپیدورال می‌تواند به عوامل زیادی از جمله آناتومی بیمار، جراحی‌های پیشین پشتی و میزان تجربه of بستگی داشته باشد. در حالی که برخی منابع ادعا می‌کنند که تا ۱۲ درصد از epidurals کار نمی‌کنند، نگاهی دقیق‌تر به این مطالعات نشان می‌دهد که در زمان تعویض یا تعویض سرنگ، ۹۸ درصد از زنان احساس می‌کردند که درد و تسکین کافی از epidurals دریافت کرده‌اند. با صحبت کردن با anesthesiologists در منطقه من، نرخ شکست نزدیک به ۱ % را مشاهده می‌کنیم. صرف‌نظر از این، شما باید همیشه آگاه باشید که این احتمال وجود دارد که غده‌های اپیدورال شما ممکن است همیشه به طور کامل کار نکنند و یا اصلا کار کنند.

آیا بی حسی اپیدورال روشی ایمن است؟

تصور یک سوزن در میلیمتر بر حسب میلیمتر از نخاع شما کاملا غیر عادی است اما آسیب عصبی از طریق سوزن شناسان به شدت نادر است - بنابراین به اندازه کافی نقاط داده وجود ندارد که درصد واقعی ریسک را به ما بدهد. همانند هر روش پزشکی، خطر مشکلات وجود دارد. اگر عقربه یک رگ خونی را خراش می‌دهد، خون می‌تواند رخ دهد و خون می‌تواند در نزدیکی ستون فقرات جمع شود. این مجموعه خون می‌تواند بر اعصاب فشار وارد کند و باعث آسیب شود. خطر این کار < ۱ / ۱۰۰۰۰۰ لیره است. این گونه نیز می‌تواند باعث ایجاد فشار خون برای مادر شود تا هنگامی که اولین دارو اثر خود را از دست می‌دهد، اما معمولا این می‌تواند به سرعت با دارو اصلاح شود. اگر چه برای مادر ترسناک است (آن باعث می‌شود ضربان قلب شما به طور لحظه‌ای باشد)، به ندرت باعث تاثیرات جانبی بلند مدت می‌شود. عفونت در نخاع و یا واکنش به داروی مورد استفاده در غده‌های اپیدورال می‌توانند باعث مشکلات نادر شوند. خارش، خارش، و سردرد شایع و ناراحت‌کننده هستند.

Epidurals برای کودکان ایمن هستند. تنها مقدار کمی از این دارو در حالی که غده‌های اپیدورال به کودک می‌رسند حداقل مقدار زیادی دارو دریافت می‌کنند. مطالعات هیچ تفاوتی در پیامدها در کودکانی که با مادران همراه و یا بدون غده‌های اپیدورال به دنیا می‌آیند وجود ندارد.

آیا بی حسی اپیدورال ریسک سزارین را افزایش می دهد؟

این که نرخ بخش cesarean افزایش یابد یا نه، منبع طولانی بحث بوده‌است، اما جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها این کار را نمی‌کنند. Epidurals اغلب طول زمان لازم برای هل دادن را افزایش می‌دهد، چون می توان انقباض را حس کرد، اما در مطالعات گسترده نرخ بخش cesarean افزایش نیافته است.

آیا اپیدورال خیلی زود یا خیلی دیر دریافت می شود؟

بیماران من اغلب از من سوال می‌کنند که آیا نقطه‌ای وجود دارد که آن‌ها نمی‌توانند غده‌های اپیدورال خود را پیدا کنند. در بیمارستان من اگر وقت داریم که یک چهارم را قرار دهیم و آزمایشگاه‌های خود را به نتیجه برسانیم، اگر شما بتوانید همچنان به اندازه کافی برای تیم بی‌هوشی کافی باقی بمانید تا بتوانید به طور ایمن آن را در محل خود قرار دهید، می‌توانید به طور رسمی عمل کنید. این احتمالا به امکانات وابسته است. گاهی اوقات کار به سادگی حرکت می‌کند، و زمان کافی برای قرار دادن آن و یا برای انجام آن وجود ندارد.

چگونه می‌توانید به طور رسمی پروانه شناسان را به دست آورید؟ پاسخ این کتاب درسی این است که شما می‌توانید به محض این که احساس می‌کنید درد به اندازه کافی شدید است که نیاز به یک epidural داشته باشید. در زندگی واقعی، به نظر می‌رسد که زمانی که epidurals برای مقادیر طولانی در دسترس هستند، گاهی اوقات می‌توانند کم‌تر موثر باشند. کاره‌ای اولیه می‌تواند بسیار طولانی باشد، بنابراین من برای اولین بار مادران را تشویق می‌کنم که صبر کنند تا زمانی که آن‌ها epidural را پیدا کنند، تغییر رحم کنند.

چه کسانی نمیتوانند بی حس کننده اپیدورال دریافت کنند؟

اگر شما به خون آغشته شده باشید و یا عوامل لخته کننده خون (پلاکت‌ها)در کار خون شما کم هستند، پس ممکن است برای شما ایمن نباشد تا بتوانید فرم دقیقی به دست آورید. اگر خونریزی را افزایش داده باشید، هنگامی که غده‌های اپیدورال جای شما را گرفته‌اند باعث آسیب جدی به اعصاب شما می‌شوند.

اگر شما روی ستون فقرات خود عمل کرده‌اید و یا ستون فقرات شما به طور غیر عادی شکل می‌گیرد (به عنوان مثال spina bifida)ممکن است قادر به گرفتن پروانه باشید. در محل ما، تیم بی‌هوشی سعی می‌کند بیماران را قبل از تحویل ارزیابی کند و به اشعه ایکس نگاه کند تا آن‌ها پیش از اینکه گزینه ایمن برای آن‌ها باشد، پیش بروند.

اگر تب بالایی داشته باشید، سلول‌های عفونت را بر روی حساب خون خود افزایش دهید و یا حتی آکنه را افزایش دهید، یا حتی آکنه نیز ممکن است این امن‌ترین انتخاب نباشد چون استفاده از سوزن می‌تواند باکتری خطرناکی را در این فضا پخش کند و باعث عفونت شود.

آیا بی حس کننده اپیدورال باعث کمر درد مزمن میشود؟

Epidurals می‌توانند درد کمر پایینی را برای چند هفته پس از زایمان ایجاد کنند، اما در مقایسه با زنانی که بدون دارو کار می‌کنند، با درد کمر کم مزمن همراه نیستند.

من بیمارانی دارم که تولد طبیعی را انتخاب می‌کنند و من به طور کامل از انتخاب آن‌ها حمایت می‌کنم. با استفاده از فرآیند تولد طبیعی احساس قدرت می‌کنند و می‌خواهند تلفن همراه باشند. برای بیمارانی که فکر خود را در میانه کار تغییر می‌دهند، یا زنانی که از ابتدا در مورد داروهای کنترل درد تصمیم‌گیری می‌کنند، epidurals یک پیشرفت بی‌خطر و عالی در پزشکی مدرن هستند. اولویت شما هر چه که باشد، آگاه باشید که گاهی داستان کار خود می‌نویسد و فرآیند ممکن است طبق برنامه پیش برود، بنابراین برای هر گزینه آماده باشید.

اگر سوالی درباره درد زایمان و راه های تسکین و یا کاهش درد زایمان دارید میتوانید از طریق سایت نوبت دهی اینترنتی سلامتی 24 اقدام کنید

منبع : https://blogs.webmd.com/womens-health/20190816/6-things-to-know-about-epidurals-whether-you-want-one-or-not