بارداری اغلب اوقات با اضطراب زیاد است - حتی زمانی که یک بیماری همه‌گیر جهانی وجود نداشته باشد. تصاویری که بر روی رسانه‌ها از بیمارستان پر شده و مقالات متناقض بمباران رسانه‌های اجتماعی شما را بمباران می‌کنند، این موضوع را سخت می‌کند که حقایق را از نظر دور نگاه دارید. من می‌دانم که بسیاری از بیماران من از ایده بستن ویروس COVID۱۹ وحشت کرده‌اند. هنگامی که از ترس در چشمانشان می‌بینم، قلبم به درد بیمارانی می‌افتد که از آن‌ها می‌پرسند آیا باید یک تولد خانگی داشته باشند تا از بیمارستان در هنگام بیماری همه‌گیر دوری کنند. پاسخ من به آن‌ها: نه، تولد خانگی پاسخ نیست.

تولد در بیمارستان برای شما و کودک شما امن‌تر از زایمان خانگی در آمریکا است. بسیاری مانند پرواز در هواپیما در روز بعد از سقوط هواپیما در حال حاضر، همه در حال کار در اتاق‌های کار و زایمان در سراسر کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده اند. همه حرفه‌های پزشکی، تمیزی و روش‌های استریل را جدی می‌گیرند، اما این ویروس باعث می‌شود همه اقدامات احتیاطی در سطح بعدی انجام دهند. مشکلات کارگری که تهدید به زندگی می‌کنند، مانند خونریزی و خونریزی، تنها به این دلیل اتفاق نمی‌افتد که بیماری همه‌گیر جهانی وجود داشته باشد و به احتمال زیاد برای شما پیش از مرگ از COVID۱۹ اتفاق بیفتد. علاوه بر این، گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر زنانی که علائم COVID۱۹ در حالی که آن‌ها در حال حاضر در حال کار بودند (آن‌ها ویروس را از بیمارستان دریافت نکرده بودند)، آن‌ها ناخواسته چند روز قبل از آن دچار مشکل شده بودند)و ریه‌های آن‌ها خیلی زود پس از زایمان به شدت نیاز به مراقبت شدید داشتند. تحویل ایمنی بیمارستانی که در آن تمام این مسائل می‌تواند به سرعت مورد توجه قرار گیرد، هنوز امن‌ترین گزینه است.

در حالی که درست است که در ایالات‌متحده، مادران در تلاش برای زایمان خانگی کم‌تر احتمال دارد مداخلات پزشکی مانند episiotomies یا cesarean را داشته باشند، کودکانی که در طول تولد برنامه‌ریزی‌شده نوزاد متولد می‌شوند دو برابر احتمال دارد که در ماه اول زندگی کشته شوند و سه برابر بیشتر از نوزادان متولد شده در بیمارستان هستند. و حتی اگر، با وجود خطرات، شما می‌خواهید برنامه خود را به هنگام زایمان تغییر دهید، پیدا کردن یک ارائهکننده خدمات خانگی واجد شرایط با قابلیت دسترسی به مشتریان جدید در سه‌ماهه سوم دشوار است. تولد خانگی به اندازه کافی پر ریسک است، اما تحویل بدون خدمه واجد شرایط حتی خطرناک‌تر هم خواهد بود. نظرات اینترنتی در مورد تولد خانگی کاملا قطبی هستند و داده‌ها می‌توانند چالش برانگیز باشند. اکثر داده‌های تولد خانگی از کشورهایی مثل هلند، جایی که ۱۳ % جمعیت در خانه انجام می‌دهند، است - اما بسیار مهم است که توجه داشته باشیم که آن‌ها در جایی که ما در آمریکا انجام می‌دهیم دارای تدابیر حفاظتی بهتری هستند.

یک مورد دیگر این خواهد بود که حدود ۱۰ درصد از زایمان‌های خانگی برنامه‌ریزی‌شده به بیمارستان در طی کار انتقال داده می‌شوند. برای اولین بار مادران، نرخ انتقال تا ۲۳ درصد افزایش می‌یابد و برای زنانی که میزان تحویل واژینال قبلی را دارند، میزان انتقال ۸ درصد است. همانطور که آمبولانس‌ها و اتاق‌های اورژانس در حال حاضر فشار بحران را احساس می‌کنند، رسیدن به بیمارستان به سرعت می‌تواند یک چالش باشد که بسته به تاثیری که COVID۱۹ در منطقه شما دارد می‌تواند یک چالش باشد.

من می‌دانم که بسیاری از شما از این که مادر، خواهر، doula، عمه‌ام یا هر کسی که شما را در زمان تولد خود مجسم کرده‌اید، نمی‌توانید در کنار شما باشید. دلم برات تنگ شده. ما همه با وضعیت طبیعی جدید خود سر و کار داریم و تشخیص می‌دهیم که چگونه این بحران را هدایت کنیم. شما یک فرد پشتیبان در کار و یک تیم از پرستاران و پزشک خواهید داشت که زندگی خود را در مسیر کمک به شما قرار می‌دهند.

اگر شما قبلا در حال برنامه‌ریزی یک تولد خانگی قبل از بحران فعلی بودید، در حالی که این انتخابی نیست که من از نظر پزشکی توصیه می‌کنم، من به استقلال شما احترام می‌گذارم و حق خود را برای انتخاب تجربه تولد که برای خانواده شما مناسب است، پشتیبانی می‌کنم. اگر شما در حال بررسی تولد خانگی باشید از ترس منقبض شدن و یا ناامیدی که شما نمی‌توانید به اندازه کافی بازدید کننده داشته باشید، لطفا تمام حقایق و خطرات را در نظر بگیرید. با پزشک خود و یا ماما در مورد عوامل خطر خاص خود صحبت کنید و اینکه چه چیزی برای شما و کودک شما بهتر است.

سوالات خود را در زمینه ویروس کرونا و بارداری در سایت سلامتی 24 مطرح کنید. پزشکان حاضر در سایت سلامتی 24 آماده ارائه مشاوره پزشکی آنلاین و تلفنی هستند.

منبع : https://blogs.webmd.com/womens-health/20200331/should-i-have-a-home-birth-to-avoid-covid19