تسکین دردهای قبل از قاعدگی یا پریود

من هنوز با زنی ملاقات کرده‌ام که از بودن در دوره او لذت می‌برد یا تغییرات روحی دوست‌داشتنی را تجربه می‌کند که اغلب با آن کنار می‌آید. بسیاری از زنان به سادگی با این زودرنجی و باد کردگی و نفخ شکم سر و کار دارند (چون ما زنان هستیم و این کاری است که ما انجام می‌دهیم). اما گاهی اوقات حتی دشوارترین ما به کمک کمی از مشکلات premenstrual نیاز داریم

اول، نگاهی به آن چه سندروم premenstrual (PMS)دقیقا وجود دارد. بعد از تخمک‌گذاری از طریق چرخه خود، هورمون‌های شما از سطوح بالاتر استروژن به سطوح بالاتر پروژسترون منتقل می‌شوند. این تغییر می‌تواند چنین علائمی را به عنوان افسردگی، عصبانیت، اضطراب، مهربانی سینه و باد کردگی ایجاد کند. این نشانه‌ها به شدت بالا می‌رود، و سپس زمانی که قاعدگی شروع می‌شود و هورمون‌ها آغاز می‌شوند به طور جادویی ناپدید می‌شوند. بسیاری از بیماران مبتلا به PMS (PMS)، هنگامی که دوره خود را آغاز می‌کنند، احساس آسودگی می‌کنند. (اگر شما عصبانیت و عصبانیت خود را در طول این ماه تجربه کنید، این می‌تواند نشانه‌ای از افسردگی باشد، پس با پزشک خود صحبت کنید).

اگر شما نسبت به علائم PMS متوسط ملایم باشید و به دنبال کمی آسودگی باشید، برخی درمان‌های طبیعی نیز وجود دارند که ممکن است به آن‌ها کمک کند:

ورزش برای تسکین درد قبل از قاعدگی

ورزش کردن تقریبا همیشه باعث می‌شود که شما احساس بهتری داشته باشید، اما به خصوص در هفته‌های منتهی به دوره زمانی شما. اندورفین ورزش می‌تواند به مقابله با افسردگی هورمونی PMS و احساس نفخ هوس که بعد از تخمک‌گذاری رخ می‌دهد، کمک کند. روزانه سی دقیقه ورزش هوازی در طول هفته قبل از این که چرخه شما به عنوان داروهای ضد افسردگی برای درمان علائم PMS خفیف انجام شود. در حالی که ورزش ممکن است آخرین کاری باشد که احساس می‌کنید بعد از PMS باید انجام دهید، اگر در طی آن زمان اولویت داشته باشید، به احتمال زیاد احساس بهتری خواهید داشت.

درمان درد پریود با داروهای گیاهی

درمان‌های گیاهی بسیاری وجود دارند که ادعا می‌کنند درمان PMS می‌باشد. اکثر این ادعاها سست و سست هستند، اما زوجی وجود دارند که دانش زیادی برای پشتیبانی از آن‌ها دارند. اگرچه این مطالعات کوچک بودند، Vitex (chasteberry)یک درمان گیاهی است که برای کاهش عوارض PMS در بیش از placebo با کم‌ترین اثرات جانبی نشان‌داده شده‌است. این دارو بر روی پیشخوان موجود است و مصرف توصیه‌شده روزانه ۲۰ تا ۴۰ میلی‌گرم است. Serenol یکی دیگر از مکمل‌های گیاهی است که از عصاره pollen سوئدی تشکیل شده‌است و همچنین برای کمک به علائم PMS نشان‌داده شده‌است. حتما قبل از شروع هر گونه درمان گیاهی و یا supplements با پزشک خود صحبت کنید.

منیزیم برای سندروم پی ام اس

اطلاعات فزاینده‌ای وجود دارد که منیزیم کم را به تغییرات روحی پیوند می‌دهد. مکمل منیزیم در نیمه دوم این چرخه یک گزینه منطقی برای زنانی است که علایم اصلی آن‌ها حالت روحی دارند.

رفتار درمانی برای بهبود درد پریود و قاعدگی

درمان برای درمان افسردگی و اضطراب به کار رفته‌است و برخی از زنان نیز برای PMS نیز مفید هستند. مطالعات در مورد تاثیر درمان برای PMS متناقض هستند، اما اگر علایم شما در درجه اول مربوط به حالت روحی باشند، درمان شناختی ممکن است انتخابی برای شما باشد. اگر علائم اولیه شما اضطراب و استرس باشد، استرس در فعالیت‌های مانند مدیتیشن، یوگا و یا تمرکز حواس نیز می‌تواند گزینه‌های خوبی برای امتحان باشد.

طب سوزنی و آرام شدن درد قاعدگی

طب سوزنی در برخی مطالعات کوچک نشان‌داده شده‌است تا هم برای علایم فیزیکی و احساسی PMS مفید باشد و علائم آن تا ۲۰ درصد بالای placebo کاهش یابد.

تغییر رژیم غذایی برای کاهش درد پریود

کتاب‌های gynecology من به من دستور داده‌اند تا به بیماران خود بگویم که از نمک، شکلات، کافئین و الکل برای کمک به کاهش علایم PMS و افزایش مصرف کربوهیدرات خود استفاده کنند. من فرض می‌کنم که توسط مردی نوشته شده‌است که هرگز به PMS نبوده است، زیرا این توصیه کاملا غیر ممکن بنظر می‌رسد که به (غیر از افزایش میزان کربوهیدرات)پایبند باشد. با این حال، اگر شما با قدرت بیشتر از آنچه من دارم و می‌خواهید این استراتژی را امتحان کنید، قطعا به دنبال آن بروید و بگذارید که شما چه احساسی داشته باشید. یک برنامه واقعی‌تر ممکن است این باشد که هر کدام از این آیتم‌ها را بصورت جداگانه در طول چرخه‌های مختلف حذف کرده و علائم خود را در یک دفترچه یادداشت پی‌گیری کنید تا ببینید چگونه آن‌ها بر علائم شما تاثیر می‌گذارند.

چه چیزهایی به درمان درد قبل از پریود کمکی نمیکند؟

در گذشته، مکمل ویتامین و ویتامین B۶ برای علائم PMS توصیه شده‌بود، اما مطالعات جدیدتر نشان می‌دهند که اینها موثر نیستند. همچنین آن‌ها می‌توانند باعث ایجاد اثرات جانبی در دوزهای بالاتر (سنگ‌های ادراری برای کلسیم و مشکلات عصبی با ویتامین B۶)شوند.

اگر درمان‌های طبیعی برای شما کار نکرده اند و همکاران شما خواستار آن هستند که شما هفته قبل از چرخه خود از خانه کار کنید، پس شاید زمان برای داروهای سنتی باشد. وسایل پیش‌گیری از بارداری (قرص کنترل تولد)با حفظ سطح هورمون خود در حالت پایدار برای جلوگیری از تخمک‌گذاری و جلوگیری از تغییرات هورمونی که موجب PMS می‌شود کار می‌کند. Antidepressants همچنین در درمان PMS موثر هستند و این کاهش را تا ۷۰ % در بیشتر زنان کاهش می‌دهد.

PMS می‌تواند یک مزاحمت واقعی باشد، اما خوشبختانه علایم offending را می توان با افزایش ورزش، استفاده از گیاهی و دیگر درمان‌های گیاهی و در نظر گرفتن استرس خود در طول این بخش از ماه کمک کرد. اگر راه‌حل‌های طبیعی‌تر به شما کمک نکنند و PMS شما را تحت‌تاثیر قرار دهند و بر زندگی و روابط شما تاثیر بگذارند، با ارائهکننده درباره گزینه‌های پزشکی که ممکن است برای شما کارساز باشد صحبت کنید.

برای دریافت نوبت از پزشک متخصص زنان و زایمان و یا مشاوره درباره درد های قبل از پریود و پی ام اس می توانید به سایت سلامتی 24 مراجعه کنید.

 

منبع : https://blogs.webmd.com/womens-health/20190708/natural-ways-to-ease-pms