ترس از ویروس کرونا یا COVID-19 زمانی که مبتلا به قند خون هستید

چند شب پیش، من کاری را انجام دادم که هر متخصص علمی در مورد ویروس COVID۱۹ در مورد آن هشدار داده بود: من ترسیده بودم.

بعد از یک روز خواندن و مشاهده پوشش اخبار درباره گسترش of و شنیدن اینکه چگونه افراد مبتلا به دیابت در بیش از ۶۰ نفر ممکن است ریسک بالاتری داشته باشند، کتم را برداشتم و به دنبال دستکش‌های جراحی، ماسک صورت و ضد عفونی‌کننده دست رفتم.

البته، اگر شما به همین اندازه وسواس دارید، داستان پایان داستان را می‌دانید: قفسه‌ها خالی بودند. هیچ چیز در مورد هدف، هیچ چیز در CVS وجود ندارد.

و با این حال، به عنوان یک نویسنده بهداشتی، من می‌دانستم که مقامات بهداشتی عمومی توصیه نمی‌کنند که ماسک بپوشد و شستن آب و شستن آب به اندازه یک ضد عفونی‌کننده دست موثر است، در حالی که دو بطری با اندازه سفر را با قیمت یازده دلار به قیمت یازده دلار قیمت می‌فروشند و فورا به آن‌ها سفارش دادم.

 

ترس از ویروس کرونا و قند خون یا دیابت

 

وقتی این را می‌نویسم، آن‌ها روی لبه میز من می‌نشینند و آماده عمل می‌شوند.

شوهرم با حالتی کج‌وکوله به همه این‌ها نگاه کرد. همان طور که گفتم بهتر است. اما آن شب احساسات من دانش علمی من را مغلوب کرد.

در حالی که در حال حاضر مشخص نیست که زندگی به حالت عادی باز خواهد گشت، واضح شده‌است که چه کسی باید بیشتر نگران مشکلات ناشی از the باشد.

برای افراد جوان‌تر و سالم، منقبض شدن ویروس ممکن است شبیه به رنج کشیدن از سرماخوردگی، سرفه، تب، و کوتاهی تنفس باشد.

اما برای آن‌هایی که بیش از ۶۰ نفر دارای یک یا چند شرایط سلامتی هستند، مانند بیماری‌های قلبی عروقی یا گردش خون و یا دیابت، همه چیز می‌تواند بسیار جدی‌تر شوند. علائم تنفسی می‌تواند به ذات‌الریه، سندروم حاد تنفسی، نارسایی کلیه، و در برخی موارد نادر، مرگ تبدیل شود.

این خبر بدی است. با این حال خبره‌ای خوبی هم هست. با دستورالعمل‌های زیر از CDC و سازمان بهداشت جهانی (سازمان بهداشت جهانی)و حفظ diabetes در کنترل خوب، ممکن است از ابتلا به ویروس در وهله اول اجتناب کرده و یا حداقل یک مورد ملایم‌تر داشته باشید.

اقدامات پیشنهادی شامل شستشوی دستی منظم برای حداقل ۲۰ ثانیه (زمان لازم برای خواندن "تولدت مبارک")، لمس کردن چشم‌ها و مقابله با گسترش ویروس و میکروب‌ها، اجتناب از افرادی که عطسه یا سرفه می‌کنند و ارزیابی مجدد برنامه‌های سفر و حضور در رویداده‌ای گروه بزرگ می‌شوند.

آیا من نگران ویروس COVID۱۹ هستم؟ بله. اما من سعی می‌کنم بر اضطراب خود سرپوش بگذارم و کار کنم تا فعالانه و عاقلانه واکنش نشان دهم. هر چه باشد، استرس می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند و گلوکز را بالا ببرد و در این لحظه، سیستم ایمنی قوی می‌تواند بهترین دفاع همه را ثابت کند.

چنانچه سوالی درباره دیابت و استرس ناشی از دیابت دارید می توانید به سایت سلامتی 24 مراجعه کرده و سوال خود را مطرح نمایید. امکان پزسش سوال پزشکی بصورت آنلاین و تلفنی در سایت سلامتی 24 فراهم گردیده است.

منبع : https://blogs.webmd.com/diabetes/20200310/coronavirus-fears-when-you-have-diabetes