امروز در دفتر، دو بیمار باردار را دیدم که به شدت نگران حرکات نوزاد بودند. بیمار الف نگران این بود که نوزاد تقریبا به همان اندازه عادی حرکت نمی‌کند، در حالی که بیمار ب از ورزش آینده او می‌ترسید.

آنچه که "عادی" برای حرکت کودک در دوران بارداری در نظر گرفته می‌شود، بسیار متفاوت است. این ممکن است به درک این مساله کمک کند که کدام حرکات غیرطبیعی هستند و زمانی که شما باید به تامین‌کننده خود زنگ بزنید

تسریع

به عنوان یک نویسنده، من بیش از حد برای اغلب شرایط پزشکی اهمیت نمی‌دهم، اما برای "quickening"، که توصیف زیبایی از اولین باری است که مادر حس می‌کند نوزاد در درونش حرکت می‌کند، استثنا قائل هستم. آن حرکات اول احساس می‌کنند که پروانه‌های نازک نرم به طور تصادفی بال خود را در داخل رحم خود تکان می‌دهند (رحم). این quickening می‌تواند در هر زمانی بین ۱۶ تا ۲۲ هفته بارداری رخ دهد. اگر قبل از این کودک بودید، ممکن است احساسات اولیه را قبل از بارداری بعدی تشخیص دهید. زمانی که شما احساس "flutters" می‌کنید، ممکن است الزاما آن‌ها را هر روز تا بعد از ۲۴ هفته احساس نکنید. اگر شما احساس نمی‌کنید که کودک هر روز به مدت ۲۴ هفته حرکت می‌کند به provider اطلاع دهید.

شمارش جنبش و حرکات جنین

من با تمام مادران باردار خود در مورد اهمیت ردیابی حرکات نوزاد یا شمارش معکوس صحبت می‌کنم. بعد از ۲۸ هفته، کودک شما باید حداقل ۱۰ بار در روز حرکت کند. نوزاد نیازی به حرکت ۱۰ بار در هر دو ساعت ندارد، اما باید هر روز دو ساعت فعال داشته باشد. اگر کودک از حرکت بایستد، این می‌تواند نشانه اولیه باشد که او دچار پریشانی شده‌است. ممکن است نوزاد در طناب گیر کرده باشد و یا ممکن است مایع amnitoic کمی داشته باشید. این پیچیدگی می‌تواند بسیار جدی باشد. اگر به طور طبیعی نوزاد خود را لمس نکرده اید، کمی آب‌میوه بنوشید و به مدت ۲ ساعت در سمت چپ خود استراحت کنید و به فعالیت‌های او توجه کنید. اگر شما ۱۰ حرکت یا ضربه مجزا در آن زمان (یا بیش از دو ساعت)به عرضه‌کننده شما تلفن نکنید، بلافاصله آن را ترک کنید.

تنوع حرکت جنین در شکم مادر

هر کودکی شخصیت ویژه‌ای دارد و گاهی از رحم شروع می‌شود. من اغلب بیمارانی را دارم که نگران آن هستند که بارداری جاری آن‌ها بیشتر یا کم‌تر از قبل فعال باشد. یا، زنان خواهند گفت که بچه دوستش بدون وقفه حرکت می‌کند در حالی که بچه کوچک آن‌ها فقط بعد از شام wiggles می‌کند. به آن‌ها یادآوری می‌کنم که لگد را بشمارید. دوباره، اگر یک ساعت فعال در هر روز وجود داشته باشد، حرکات کودک خوب است.

درک مادر از حرکت کودکش می‌تواند به چند عامل بستگی داشته باشد - یکی از آن‌ها محل جفت بودن است. وقتی جفت به جلوی رحم وصل می‌شود، یک بالش بین او و نوزاد ایجاد می‌کند. این باعث می‌شود که حس کردن حرکات به طور مرتب برایتان مشکل باشد. همچنین ممکن است دلیل این باشد که یک زن احساس می‌کند که نوزاد در یک دوره بارداری بسیار زود حرکت می‌کند، اما نه تا زمانی که بعد از آن.

وزن مادر نیز می‌تواند بر ادراک حرکت اثر بگذارد. اگر اضافه‌وزن دارید و کمی استراحت در شکم داشته باشید، ممکن است حرکات را به طور واضح احساس نکنید. من چندین بیمار داشتم که با placentas بر روی دیوار جلویی رحم دچار اضافه‌وزن بودند که به سختی می‌توانست هر حرکتی را در طول دوران بارداری احساس کند. (من احساسی دارم که اینها زنانی هستند که در این وضعیت نشان می‌دهند "من نمی‌دانستم که باردار هستم")در این وضعیت، من آزمایش‌های قلب هفتگی را انجام دادم تا تایید کنم که همه چیز شاد و سالم با کودک

حرکات عجیب جنین در شکم مادر

حرکت ریتمیک که هر چند ثانیه رخ می‌دهد احتمالا بچه hiccupping است. این احساس می‌تواند آزاردهنده باشد، اما در حقیقت بخش طبیعی رشد کودک است و نشانه قوت قلب است که کودک سالم است.

من معمولا از بیمارانی که معمولا شب‌ها در حال حرکت هستند و یا بالعکس در حال حرکت هستند، تماس می‌گیرم. کودک روی یک برنامه در رحم قرار ندارد. دوباره، داشتن یک ساعت فعال در روز - یا شب - چیزی است که مهم است. نیازی نیست که یک ساعت در هر روز باشد.

با پیشرفت بارداری و رشد کودک، مرد کوچک ممکن است شروع به بیرون رفتن از اتاق کند. شدت حرکات ممکن است کاهش یابد. او هنوز هم باید فعال باشد، اما ممکن است قادر به انجام حرکات نینجا his نباشد.

در یک نقطه در سه‌ماهه سوم، آن flutters گران بها که زمانی چشمان شما را مه‌آلود کرده بودند به ساعت ۳: ۴ صبح تبدیل شدند که باعث اشک ریختن اشک در چشمان محروم از خواب برای یک دلیل کاملا متفاوت می‌شوند. با این حال، کودکان نمی‌توانند "زیادی حرکت کنند" و واقعا کاری وجود ندارد که شما بتوانید انجام دهید تا حرکات جنین دردناک را تسکین دهید.

درست همانطور که هر بارداری منحصر به فرد است، حرکات کودک نیز همین طور است. سعی کنید این بارداری را با همکاران قبلی و یا هم‌کار خود در اتاقک خود مقایسه نکنید. درک کنید که بسیاری از عوامل بر فعالیت کودک کوچک شما تاثیر می‌گذارند. فقط به خاطر داشته باشید که اگر او برای روز با kick ملاقات نکرده باشد، باید به provider تماس بگیرید تا همه چیز بررسی شود.

با مراجعه به سایت سلامتی 24 می توانید از پزشک متخصص مورد نظر خود نوبت دریافت کنید و یا مشاوره تلفنی داشته باشید.

منبع : https://blogs.webmd.com/womens-health/20190826/babys-movement-during-pregnancy-whats-normal